سه‌شنبه

بختیاری ها و غیرت بی جا



از طرف مدیریت تلویزیون رها به بنده پیشنهاد شد تا درباره اعتراض بختیاری ها به سریال سرزمین کهن که از تلویزیون رژیم پخش شده برنامه ای بسازم.
اما من به دلایلی این موضوع را قبول نکردم و تا الان هم زیر بارش نرفتم هرچند اگر فشار بیشتری بیاورند شاید مجبور به قبول این مطلب بشوم ولی از اکنون بگویم که این موضوع اصلا برای طرح در برنامه بنده یعنی شبنامه نیست.


اما علت این اصرار بنده برای عدم حمایت از این اعتراض چنو مورد می باشد :

1-      من سریال سرزمین کهن را ندیدم ولی در هر حال برایم سوالی پیش آمده است: چرا دوستان لر و بختیاری که این روزها در اعتراض به داستان یک فیلم، که واقعیت نیست و زائیده تخیل است، تظاهرات برگزار می کنند، ولی ۳ سال حصر غیر قانونی و غیر موجه دو لر یعنی خانم زهرا رهنورد و آقای مهذی کروبی،که واقعیت محض است، به هیچوجه ناراحتشان نکرد؟
2-      کارگردان این فیلم  یعنی آقای کمال تبریزی به هیچ وجه شخصیتی نیست که به ایرانی ها از هر قوم و ملیت و قبیله ای توهین کند . ایشان در سابقه درخشان خود فیلم های خوبی داشته که بارها نظام حاکم را به چالش کشیده است که از جمله آنان فیلم مارمولک است.
3-      آنطور که بعضی دوستان گفتند و در  نامه ها و پیام های عذر خواهی منتشر شد شخصیت اصلی سریال سرزمین کهن و قهرمان داستان یک بختیاری است ؛ پس بختیاری های عزیز غیرتشان بی جا و خشم شان بی مورد فوران داشته است.
4-      دیالگی که بختیاری ها آنرا توهین به خود می دانند فقط همین جمله است: "می گویم که بختیاری ها چگونه بختیاری شدند. " و این جمله هم از زبان یک دشمن ایران که با روسها هم پیمان است ، بیان می شود. من این جمله را به هیچ وجه در یک فیلم توهین نمی دانم.
5-      به هر حال بنده نمی توانم در حمایت از عده ای که نه درک و شعور تحلیل فیلم را دارند و نه آنقدر صبر و تامل دارند که فیلم را تا انتها ببینند برنامه ای بسازم. بخصوص وقتی برخی فیلم ها را دیدم که چوپانان و عشایر و بیابان نشینان بختیاری را برای اعتراض به شهر ها کشانده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر