یکشنبه

بیانیه جامعه بهائیان در رابطه با حمله به یک خانواده بهائی در بیرجند



ژنو - سه بهایی در منزل خود در بیرجند ایران، در روز دوشنبه سوم فوریه، توسط فرد متجاوزی که هویت او نامشخص است، با ضربات چاقو زخمی شدند. به نظر می‌رسد این جرم ناشی از نفرت دینی بوده باشد.

هر سه – شوهر، زن و دختر - زنده مانده‌اند اما در حال حاضر تحت مراقبت‌های شدید در بیمارستانی در نزدیکی همان منطقه به سر می‌برند.

بر اساس گزارش‌ها از ایران، ضارب – که صورت خود را با نقاب پوشانده بوده – حدود ساعت ۸ شب وارد منزل قدرت‌اللّه مودی و همسرش، طوبا سبزه‌جو، شده است.

او به سرعت با چاقو یا وسیله‌ی تیز دیگری به آقای مودی و همسر و دخترشان حمله‌ور شده، و هر سه‌ی آنان را به شدت زخمی می‌کند.

آقای مودی از ناحیه‌ی شکم و پهلو، و خانم سبزه‌جو از ناحیه‌ی گردن مجروح و هر دو به علت خونریزی شدید بیهوش شدند.

اما دخترشان، با وجود آنکه به شدت زخمی شده بود توانست با پلیس تماس بگیرد و هر سه به بیمارستان انتقال پیدا کردند، و همچنان در آنجا تحت مراقبت‌های جدی قرار دارند.

دیان علایی، نماینده‌ی جامعه‌ی جهانی بهایی در سازمان ملل در ژنو، گفت: «به نظر می‌رسد تنها هدف ضارب، کشتن سه بهایی بی‌گناه در منزلشان بوده است.»

«هیچ شکی نیست که این جرم، به معنای دقیق کلمه، انگیزه‌های مذهبی داشته است. آقای مودی به عنوان يکی از افراد سرشناس در جامعه‌ی بهایی بیرجند شناخته شده است.»

«ما بیش از هر چیز نگران سلامتی خانواده‌ی مودی هستیم. اما در عین حال خواهان آن هستیم که مسئولین در ایران، بلافاصله تحقیق درباره‌ی این جرم را آغاز کنند و مرتکب آن را به دست عدالت بسپارند.»

«واقعیت غم‌انگیز این است که از سال ۲۰۰۵ تاکنون، بیش از پنجاه مورد حمله‌ی فیزیکی علیه بهائیان ایران صورت گرفته است، و هیچ یک از ضاربین تحت تعقیب قضایی واقع نشده و به هیچ شکل دیگری نیز به عدالت تسلیم نگردیده‌اند. در طی همین دوره، حداقل نه بهایی تحت شرایط مشکوکی به قتل رسیده‌اند، و قاتلین نیز از مجازات مصون مانده‌اند.»

«به طور مثال، اخیرا یک بهایی در بندرعباس به قتل رسید، و پلیس هنوز کسی را به عنوان مجرم دستگیر نکرده است. آقای عطااللّه رضوانی، که او نیز از رهبران جامعه‌ی بهایی محله‌ی خود در بندرعباس بود، در اتومبیل خود به ضرب گلوله‌ای در سر، در روز ۲۴ آگست ۲۰۱۳ به قتل رسید.»

«اگر ادعای دولت جدید حسن روحانی صادقانه است که در دولت او تمام شهروندان ایرانی از حقوقی برابر برخوردار خواهند بود، پس این اتفاق باید بسیار جدی تلقی شود، و جستجو برای یافتن مردی که خانواده‌ی مودی را مورد حمله قرار داده بلافاصله آغاز شود.»

دیان علایی افزود: «آنچه دلگرم‌کننده است این است که ایرانیان غیربهایی، یک بار دیگر نگرانی عمیق خود برای بهائیان و حمایت خویش از آنان را در گزارش‌های متعدد آنلاین نشان داده‌اند و خواستار رفتاری عادلانه با آن‌ها شده‌اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر